Praktijk: 06 22 72 29 96

Klachtenregeling

Vertel ons wat je dwarszit

Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je partner goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met je verloskundige deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.

STAP 1: BESPREEK JE KLACHT MET JE VERLOSKUNDIGE

Als je vragen hebt, twijfels of je bent ergens ontevreden over? Vertel het ons. We gaan graag eerst met je in gesprek. Wij staan open voor feedback en we horen dus graag als je niet tevreden bent over onze begeleiding. Als we samen een goed gesprek hebben kunnen we vaak al veel verhelderen en eventuele onvrede wegnemen. Wij kunnen wellicht meer uitleg geven waarom de be(handeling) zo is gelopen en ook onze excuses aanbieden voor als het anders had gemogen.

STAP 2: SCHAKEL EEN KLACHTENFUNCTIONARIS IN

Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris is van maandag tot en met vrijdag (van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) telefonisch te bereiken op het nummer 088 - 024 51 23. U kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

Voor meer informatie: www.klachtverloskunde.nl

© Verloskundige praktijk Venray 2024
Created by